1

Going through the archives.

Hej folk!

Har haft problem med att motivera mig själv när det gäller min fotografering på sistone. Under den gågna vintern har det inte känts lika kul som det brukade göra. Visserligen är vintern lite speciell, för man kan t.e.x inte krypa på runt på gården med ett macro objektiv och hitta intressanta saker på samma sätt.
Men sen har det helt enkelt inte funnits något som inspirerat mig tillräckligt.
 
Men vintern övergick, som den alltid gör, till vår och med det så kom suget tillbaka väldigt starkt. Jag är utan fyrhjuling för tillfället så jag har inte kunnat ta mig runt och plåta så mycket utanför byn än, men det ska det bli ändring på.
 
Ikväll satte jag mig ner och kollade igenom mina mappar från flera månader tillbaka fram tills nu och hittade en del bilder jag ville dela med mig av. Jag har nog inte lagt upp en bild sen i Mars, men det är något jag verkligen vill ändra på.
 
Så här kommer lite bilder med olika teman.
 
 
En anledning till varför det blir så få bilder uppladdat på facebooksidan är för att bilderna blir så hårt
komprimerade, kvalitén blir så otroligt nedgraderad. Det problemet är inte lika stort här som tur är.
 
Sen åkte jag på ett riktigt bakslag för några dagar sen, lyckades klanta till det med mitt 17-40 F/4L och det föll av från ett biltak i ganska hög hastighet. Så jag är utan vidvinkel för tillfället, tråkigt med tanke på att det är det objektiv jag använde mest. Men jag ska ersätta det så fort jag kan, vi får väl se vad det blir för något.
 
Under sommaren händer det förhoppningsvis en del spännande grejor, återkommer med mer om det senare.
 
Ha det bra sålänge! :)
 
 
 
 
 
 
Inlägget publicerades den 7 Maj år 2015 klockan 22:53

1 kommentarer
Dela inlägget på eller
Hej folk!

Har haft problem med att motivera mig själv när det gäller min fotografering på sistone. Under den gågna vintern har det inte känts lika kul som det brukade göra. Visserligen är vintern lite speciell, för man kan t.e.x inte krypa på runt på gården med ett macro objektiv och hitta intressanta saker på samma sätt.
Men sen har det helt enkelt inte funnits något som inspirerat mig tillräckligt.
 
Men vintern övergick, som den alltid gör, till vår och med det så kom suget tillbaka väldigt starkt. Jag är utan fyrhjuling för tillfället så jag har inte kunnat ta mig runt och plåta så mycket utanför byn än, men det ska det bli ändring på.
 
Ikväll satte jag mig ner och kollade igenom mina mappar från flera månader tillbaka fram tills nu och hittade en del bilder jag ville dela med mig av. Jag har nog inte lagt upp en bild sen i Mars, men det är något jag verkligen vill ändra på.
 
Så här kommer lite bilder med olika teman.
 
 
En anledning till varför det blir så få bilder uppladdat på facebooksidan är för att bilderna blir så hårt
komprimerade, kvalitén blir så otroligt nedgraderad. Det problemet är inte lika stort här som tur är.
 
Sen åkte jag på ett riktigt bakslag för några dagar sen, lyckades klanta till det med mitt 17-40 F/4L och det föll av från ett biltak i ganska hög hastighet. Så jag är utan vidvinkel för tillfället, tråkigt med tanke på att det är det objektiv jag använde mest. Men jag ska ersätta det så fort jag kan, vi får väl se vad det blir för något.
 
Under sommaren händer det förhoppningsvis en del spännande grejor, återkommer med mer om det senare.
 
Ha det bra sålänge! :)
 
 
 
 
 
 

Viktoria Ulin skriver...

Fab!!

Kommentaren postad den 11/05-2015, klockan 22.12



URL -




E-mail -




Namn -





Trackback