2

Anybody out there?

Hallåj!
 
Jag vet inte alls om det är någon som kollar här längre, jag förstår absolut om ingen gör det för jag är kass på att skriva några inlägg.
 
Men ikväll tänkte jag lägga upp lite bilder.
Dessa 3 är tagna med Canons specialmacro MP-E 65mm F/2.8
Det är ett macroobjektiv med upp till 5x förstoring, vilket tillåter fotografen att fånga otroligt små detaljer (insektsögon t.e.x)
Enligt mig är det ett ganska svårfotat objektiv och allra helst ska man ha en ringblixt då skärpedjupet kan vara lika kort som 1/5 av ett tändstickshuvud.

Jag har inte hunnit använda det så väldigt mycket än men det är en grymt rolig optik att leka med.
Bilderna nedan är alla tagna i 1x förstoring, det borde ge ett humm om hur nära man kan komma i 5x läget!
 
Bilder från 5x läget kommer framöver, jag ska försöka bättra mig och skriva fler inlägg framöver!
 
Ha det gött
/Sam
 
 
 
 
Inlägget publicerades den 6 Juni år 2013 klockan 01:12

2 kommentarer
Dela inlägget på eller
Hallåj!
 
Jag vet inte alls om det är någon som kollar här längre, jag förstår absolut om ingen gör det för jag är kass på att skriva några inlägg.
 
Men ikväll tänkte jag lägga upp lite bilder.
Dessa 3 är tagna med Canons specialmacro MP-E 65mm F/2.8
Det är ett macroobjektiv med upp till 5x förstoring, vilket tillåter fotografen att fånga otroligt små detaljer (insektsögon t.e.x)
Enligt mig är det ett ganska svårfotat objektiv och allra helst ska man ha en ringblixt då skärpedjupet kan vara lika kort som 1/5 av ett tändstickshuvud.

Jag har inte hunnit använda det så väldigt mycket än men det är en grymt rolig optik att leka med.
Bilderna nedan är alla tagna i 1x förstoring, det borde ge ett humm om hur nära man kan komma i 5x läget!
 
Bilder från 5x läget kommer framöver, jag ska försöka bättra mig och skriva fler inlägg framöver!
 
Ha det gött
/Sam
 
 
 
 

Fredrik skriver...

måste bara säga det att din blogg är precis en sådan som folk tittar efter, lugn, bra bilder, mycket skoter och allmänt trevlig att titta förbi på! fortsätt snälla, du är grym på det du gör.. :D
Jag är bara väldigt extremt avundsjuk på all skoteråkning

Rebecca Newton skriver...

This is a comment to the Sam S Photo admin. Your website is missing out on at least 300 visitors per day. Our traffic system will dramatically increase your traffic to your website: https://short.dicecraft.de/7qgi4 - We offer 500 free targeted visitors during our free trial period and we offer up to 30,000 targeted visitors per month. Hope this helps :) Unsubscribe here: http://y.rxhnet.de/5kfw

Kommentaren postad den 02/02-2019, klockan 19.06



URL -




E-mail -




Namn -





Trackback