1

Somewhere i belong

Wow, jag känner mig så djup här med mina "låttext-rubriker"...

Nämen godkväll på er! Jag tänkte bara kika in och ladda upp en bild från Dammviken (Önskasjön). Och som vanligt när det är landskapsbilder, så är det HDR som gäller, detta är en bild med 3 exponeringar -2, 0 och +2, i vanliga fall brukar jag köra 5 eller 7 st, men jag hade inte stativet med mig denna gången. Kompositionen är inte den bästa, men jag var precis påväg hem efter en utflykt med fyrhjulingen och såg att det var vackert över sjön, så jag stannade bara lite snabbt och knåpade ihop något! :)

Jag vet att jag skulle börja skriva kamerainställningar till bilderna, men det blir rätt svårt på HDR bilder eftersom det är olika inställningar som används för att få fram effekten. Men jag gör det på alla bilder som jag kan göra det på!

Godnatt!

Inlägget publicerades den 20 Juni år 2012 klockan 23:33

[Photo]  
1 kommentarer
Dela inlägget på eller
Wow, jag känner mig så djup här med mina "låttext-rubriker"...

Nämen godkväll på er! Jag tänkte bara kika in och ladda upp en bild från Dammviken (Önskasjön). Och som vanligt när det är landskapsbilder, så är det HDR som gäller, detta är en bild med 3 exponeringar -2, 0 och +2, i vanliga fall brukar jag köra 5 eller 7 st, men jag hade inte stativet med mig denna gången. Kompositionen är inte den bästa, men jag var precis påväg hem efter en utflykt med fyrhjulingen och såg att det var vackert över sjön, så jag stannade bara lite snabbt och knåpade ihop något! :)

Jag vet att jag skulle börja skriva kamerainställningar till bilderna, men det blir rätt svårt på HDR bilder eftersom det är olika inställningar som används för att få fram effekten. Men jag gör det på alla bilder som jag kan göra det på!

Godnatt!


Vikkipedia skriver...

Hur vackert? SÅ OTROLIGT vackert! ♥

Kommentaren postad den 21/06-2012, klockan 00.57



URL -




E-mail -




Namn -





Trackback