0

Not dead, yet.

Nejdå, jag är inte död.
 
Bara kass på att uppdatera som vanligt, men i ärlighetens namn har jag inte fotograferat så mycket då det har vart annat att tänka på.
 
Jag har blivit otroligt sugen på en fullformat-kamera på sistone, mestadels för att klämma ut det där lilla extra ur kvalitén och få mycket bättre brusprestanda. Jag är inte alls missnöjd med min 60D, den är grym. Men ska man jobba med fotografering vill man ha en kamera som är att lita på hela tiden. Bara en sån sak som dubbla kortläsare gör enorm skillnad, kraschar ett minneskort så har man backup på det andra. Sen vill man ju kunna leverera så hög kvalité som möjligt på bilderna och ptja, fullformat is the way to go.
 
Har tittat en del på Canon's nya 6D, men den känns ofärdig på så många sätt, även om den säkert är väldigt bra. Men autofokussystemet är slött jämfört med 5DmkIII och den har bara en kortläsare. Den kamera som verkar vettigast för mig just nu är Nikon D600.
Men ja.. det är en Nikon, och det innebär att jag skulle behöva byta ut varenda grej jag har i kameraväskan.
 
Aja, vi får se vad som sker i framtiden - men allra mest troligt lär jag på något sätt uppgradera mig till fullformat så fort jag kan. Det kommer innebära försäljning av min nuvarande kamera + vidvinkel-objektivet, då fullformatarna inte kan hantera EF-S objektiven. Så om någon är sugen på en grym kamera med ett grymt objektiv så är det ju bara höra av sig i kommentarsfältet.. ;).
 
Bjuder på en bild jag tog för några dagar sen i Järved.
Godnatt!
 
 
Inlägget publicerades den 14 November år 2012 klockan 03:35

0 kommentarer
Dela inlägget på eller
Nejdå, jag är inte död.
 
Bara kass på att uppdatera som vanligt, men i ärlighetens namn har jag inte fotograferat så mycket då det har vart annat att tänka på.
 
Jag har blivit otroligt sugen på en fullformat-kamera på sistone, mestadels för att klämma ut det där lilla extra ur kvalitén och få mycket bättre brusprestanda. Jag är inte alls missnöjd med min 60D, den är grym. Men ska man jobba med fotografering vill man ha en kamera som är att lita på hela tiden. Bara en sån sak som dubbla kortläsare gör enorm skillnad, kraschar ett minneskort så har man backup på det andra. Sen vill man ju kunna leverera så hög kvalité som möjligt på bilderna och ptja, fullformat is the way to go.
 
Har tittat en del på Canon's nya 6D, men den känns ofärdig på så många sätt, även om den säkert är väldigt bra. Men autofokussystemet är slött jämfört med 5DmkIII och den har bara en kortläsare. Den kamera som verkar vettigast för mig just nu är Nikon D600.
Men ja.. det är en Nikon, och det innebär att jag skulle behöva byta ut varenda grej jag har i kameraväskan.
 
Aja, vi får se vad som sker i framtiden - men allra mest troligt lär jag på något sätt uppgradera mig till fullformat så fort jag kan. Det kommer innebära försäljning av min nuvarande kamera + vidvinkel-objektivet, då fullformatarna inte kan hantera EF-S objektiven. Så om någon är sugen på en grym kamera med ett grymt objektiv så är det ju bara höra av sig i kommentarsfältet.. ;).
 
Bjuder på en bild jag tog för några dagar sen i Järved.
Godnatt!
 
 




URL -




E-mail -




Namn -





Trackback